brico logobrico logo

Onze organisatie

Onze missie is duidelijk: we maken doe-het-zelf toegankelijk.

In deze digitale wereld hechten mensen steeds meer belang aan het creëren en realiseren van iets met hun eigen handen, iets tastbaars. We willen er in elke fase van de klantervaring zijn. We willen bij elke stap zijn, zodat ze van elk gemak kunnen genieten en beseffen dat 'zelf doen' veel voldoening en trots geeft. In onze 152 verkooppunten, waaronder 84 franchises, verspreid over heel België, moedigen onze 3.000 medewerkers klanten aan om zelf aan de slag te gaan met het verbeteren en verfraaien van hun woning. Ongeveer 300 van onze medewerkers werken in de verschillende ondersteunende afdelingen (IT, Marketing, Aankoop, Boekhouding, HR, Supply Chain, Operations, enz. Met onze verschillende winkelformules - 122 Brico, 14 BricoPlanit, 15 BricoCity en Brico.be - geven we onze klanten overal en altijd toegang tot onze producten.

our_enterprise

Onze formaten

BricoCity

Nu doen!

Snelle oplossingen

In onze Brico City winkels bieden we je een snelle, lokale oplossing voor de meest voorkomende doe-het-zelf behoeften. Het zijn stadswinkels met een toegankelijk basisassortiment, ideaal voor een snelle aankoop als het gaat om onderhoud en reparaties: je kunt meteen aan de slag! Dit is de stadswinkel, gemakkelijk bereikbaar te voet of met de fiets.

Brico

Laten we het samen doen

Brico is je vertrouwde, gemakkelijk te bereiken plaatselijke winkel voor al je doe-het- zelfbenodigdheden. Deze winkels hebben een veel breder assortiment, sommige zijn gespecialiseerd in tuinieren, schilderen, gereedschap en hout. Je vindt er alles wat je nodig hebt voor onderhoud, reparaties, kleine renovatieprojecten en decoratie. De winkels zijn gemakkelijk te bereiken en parkeren is gemakkelijk. Dankzij onze service heb je echt het gevoel dat je er niet alleen voor staat, zowel in onze winkels als thuis.

BricoPlanit

Maak het groot

BricoPlanit is uw winkel voor inspiratie en uitvoering van al uw doe-het-zelf-, decoratie-, landschaps- en tuinprojecten. Onze winkels zijn multi-specialisten met een uitgebreid assortiment. Naast onderhoud en reparaties vind je hier alles wat je nodig hebt voor grote renovaties en bouwprojecten. Wat voor project je ook hebt, er staat altijd een expert klaar om je te helpen. Je kunt hier echt shoppen voor al je grote projecten tegen scherpe prijzen. We bieden niet alleen inspiratie door middel van showrooms om je nieuwe ideeën te geven en je te helpen de juiste keuzes te maken, maar we plannen ook je projecten en bouwen de oplossingen die het beste passen bij je behoeften tot en met de installatie bij je thuis.

maxeda
logo maxeda

Brico Group maakt deel uit van de group Maxeda DIY. De Maxeda DIY groep is de grootste doe-het-zelfketen in de Benelux, met Praxis-winkels in Nederland en Brico en BricoPlanit winkels in België en Luxemburg.

Bij Maxeda DIY Group werken meer dan 7.000 mensen, waarvan ongeveer 3000 in de Belgische winkels en op het hoofdkantoor in Brussel. De winkels hebben samen een verkoopoppervlak van meer dan een miljoen vierkante meter en verwelkomen wekelijks meer dan 1,5 miljoen klanten in de winkel en online.

Als je solliciteert naar een baan op ons hoofdkantoor in Brussel, is de kans groot dat je niet alleen voor Brico werkt, maar voor de verschillende banners van Maxeda.

Maxeda strategie

De strategie van Maxeda is om onze organisatie en het leven van onze klanten duurzamer te maken. Met onze strategie Making it Sustainable willen we een duurzame en aantrekkelijke retailorganisatie opbouwen door middel van vijf groeifactoren: Store, Product, Digital and Data Intelligence, People, Community en Home. De groeifactoren omvatten een verscheidenheid aan projecten en initiatieven. Denk hierbij aan partnerships met Zoofy, Casius (PB) en PWIIC en Needhelp (BE); winkelvernieuwing (Store); employer branding (People & Community); uitbreiding van het assortiment duurzame producten (Product); en verdere ontwikkeling van diverse online kanalen (Digital & Data intelligence).Focus op internetBrico Group opent niet alleen steeds meer winkels, maar maakt ook online grote stappen.

De focus op e-commerce zorgt voor online groei en het creëren van spannende nieuwe functies binnen onze online marketing, product content, online supply chain en IT teams. Als onderdeel van deze teams bij Brico help je bij het leveren van de meest uitgebreide omnichannel klantervaring en het breedste assortiment doe-het-zelfproducten in België. Zo willen we de grootste online DIY retailer in de Benelux worden.

logo maxeda
logo maxeda